2017. okt 02.

Őszi fonott ajtódísz

írta: KreatívTextil
Őszi fonott ajtódísz

fonott_koszoru_1.jpg

Ősszel csodálatos színpompába öltözök a táj. Ezek a jellegzetes mély, meleg színek főleg a hulló falevelek színeiben mutatkoznak meg...és most a mi őszi ajtódíszünkben is :)

Ha elkészítettük a fonott alapot, ízlésünk szerint bármivel díszíthetjük. Akár erdei séták során gyűjtögetett gesztenyével, makkal, tobozzal. Én most kifejezetten textil alapanyagokat használtam.Ennek az ajtódísznek az elkészítését mutatom most be :)

Szükséges alapanyagok:
pamutvászon anyag (koszorú alaphoz), töltő anyag, dekor filc. Ha őszi levél manót is szeretnénk, kis arcocska (Hobby boltokban kapható)

fonott_koszoru.jpg

A pamutvászon anyagainkból vágjunk ki 3 db 8x90 cm-es csíkot - 23 cm átmérőjű koszorú alap lesz belőlük.  Hosszában hajtsuk félbe, varrjuk össze, fordítsuk ki. (egy fakanál végével könnyebben megtehetjük)
Apró, töltő anyaggal is ki lehet tömni, én viszont egy olyan változatot választottam, amikor a töltő flízből is kivágtam ugyanekkora darabokat.
Majd a már kifordított hurkákba betoltam (szintén fakanál segítségével)

fonott_koszoru_01.jpg fonott_koszoru_02.jpg

Az egyik végénél helyezzük egymásra a 3 hurkánkat, majd varrjuk őket össze. fonott_koszoru_03.jpg

Készítsünk belőlük egy fonatot, majd igazítsuk kör alakúra. Ezzel el is készült a koszorú alapunk, melyet tetszés szerinti alapanyagokkal ragasztópisztoly segítségével díszíthetünk.

fonott_koszoru_04.jpg fonott_koszoru_05.jpg

Falevelek készítése

Készítsünk falevél sablonokat. Rajzolhatjuk is vagy ha van rá lehetőségünk nyomtassuk ki. A neten nagyon sokféle változat található :) Majd a sablonunk segítségével vágjuk ki a leveleket a filc anyagból.levelek.jpg

Én vágtam kisebb-nagyobb méretben, így egymásra rakva, a hátsó levél amolyan keretet ad a főlevélnek. Az erezetet varrógéppel varrtam, de kézzel is nyugodtan elkészíthetjük az öltéseket :)levelek_01.jpg

A sütőtök és őszi levél manó elkészítését korábbi bejegyzésben megtaláljátok:

http://kreativtextil.blog.hu/2017/09/16/sutotok_textilbol

http://kreativtextil.blog.hu/2017/09/18/level_mano

Kellemes alkotást kívánok! :)

 

 

Szólj hozzá

sütőtök manó falevél Ősz